رتبه 1
رتبه 1
سنگ تراورتن در بیرجند

توضیحات آگهی

قیمت خرید و فروش تولید و پخش عمده انواع سنگ تراورتن در بیرجند

درباره ی سنگ تراورتن در استان خراسان جنوبی – بیرجند : تراورتن (Travertine) از جمله سنگ های آهکی رسوبی است که طی سالیان دراز در اثر رسوب چشمه های آبگرم در بستر رودخانه ها و غارهای آهکی ، تحت فشار و دمای بالا تشکیل می شود.

با توجه به اینکه ساختار تراورتن لایه به لایه است و به مرور زمان تشکیل شده است، به همین دلیل جنس هرکدام از لایه های آن با یکدیگر متفاوت است. همین موضوع باعث موج دار شدن این گونه از سنگ ها شده است. سنگ تراورتن دارای تنوع بسیار زیاد از نظر جنس، کیفیت و رنگ می باشد و برخی از آن ها چندین نوع دارد.

درجه بندی تراورتن ها غالبا براساس میزان سوراخها و تخلخلهای موجود در آن است. تخلخل های موجود در تراورتن بخشی از ماهیت سنگ را تشکیل می دهد. یک قانون کلی در این رابطه وجود دارد که هر چه میزان تخلخل های تراورتن کمتر باشد سنگ از کیفیت بالاتری برخوردار است.

سنگ تراورتن از تاریخچه غنی برخوردار است و در بنای کولوسئوم ، بزرگترین تماشاخانه رم در ایتالیا ، قلعه بورگ هاوزن، میدان سن پیترو واتیکان و مرکز گتی  در لس آنجلس استفاده شده است.

مزایای سنگ تراورتن

به دلیل وجود تخلخل بالا ، به طور طبیعی مانند یک عایق عمل کرده و انتخابی مناسب به منظور حفظ نسبی دمای داخل بنا است.حفره های فراوان در بافت این سنگ، سبب سبک تر شدن وزن کلی بنا و همچنین چسبندگی بالای آن به ملات میشود.در برابر اشعه خورشید، باران های اسیدی، سرما و گرما مقاوم است.ظاهر شفاف ، طبیعی، در طرح های متنوع و بسیار زیبایی دارد و نمای شیک و لوکسی به ساختمان می دهد.بهترین گزینه برای نمای داخلی آجر میباشد.معادن داخلی و در دسترس سبب شده تا با قیمت مناسب برای داخل عرضه شود.

کاربردها و ویژگی های انواع سنگ تراورتن در بیرجند

این سنگ به عنوان نمای خارجی ساختمان‌ها، دیوارهای داخلی، کف، و در قالب سنگ‌های آنتیک یا گیوتین-دکوراتیو در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، سنگ تراورتن به عنوان ابزار سنگی نیز استفاده می‌شود.

در کاربردهای نمای خارجی ساختمان‌ها، سنگ تراورتن به صورت یکدست یا ترکیبی با سایر مصالح یا سنگ‌ها استفاده می‌شود. همچنین، این سنگ می‌تواند به عنوان پوشش دیوارهای فضای خارجی مانند حیاط و پارکینگ‌ها و همچنین در محوطه سازی استفاده شود ، خصوصا برای سبک کلاسیک ( نما رومی ) که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در فضاهای داخلی مانند راهروها، راه‌پله‌ها، لابی‌ها و مجتمع‌های تجاری نیز از سنگ تراورتن به عنوان پوشش دیوار استفاده می‌شود. همچنین، در برخی موارد، این سنگ به عنوان درپوش نیز استفاده می‌شود که بر روی دیوار یا لبه‌های نما قرار می‌گیرد.در کاربردهای کف، نسبتاً کمتر است و به صورت نادر اتفاق می‌افتد.

از انواع مختلف این سنگ تراورتن عباس‌آباد، حاجی‌آباد، دره بخاری، آبگرم، تکاب و  آتش‌کوه وجود دارد.

در فرآوری سنگ تراورتن، مراحل مختلفی از جمله فراوری سابیده و صیقلی (ساب‌زنی)، فراوری چرمی و فراوری آنتیک صورت می‌گیرد. در فراوری ساب‌زنی، سطح سنگ براق و یکدست می‌شود و در سه مرحله پیش ساب، بتونه سنگ و ساب نهایی انجام می‌شود.

در فراوری چرمی، سطح سنگ زیر لقمه‌های خاصی قرار می‌گیرد که پستی و بلندی‌های مطلوبی را بر روی سطح سنگ ایجاد می‌کند. در نهایت، فراوری آنتیک سنگ تراورتن به دو صورت مکانیکی و با استفاده از اسید سولفوریک و آب صورت می گیرد.

نمای خارجی ساختمان‌ها با استفاده از سنگ تراورتن به صورت یکدست یا ترکیبی با سایر مصالح و سنگ‌ها ساخته می‌شود. این سنگ همچنین برای پوشش دیوارهای فضای خارجی مانند حیاط و پارکینگ‌ها و همچنین در محوطه‌سازی استفاده می‌شود.

استفاده از سنگ تراورتن به عنوان پوشش کف در فضاهای داخلی و خارجی به ندرت اتفاق می‌افتد. همچنین، ابزارهای سنگی نیز در نماهای به سبک رومی، به خصوص از سنگ تراورتن استفاده می‌شود.

علاوه بر این، انواع مختلفی از سنگ تراورتن وجود دارد، از جمله تراورتن عباس آباد، سنگ تراورتن حاجی آباد، تراورتن دره بخاری، تراورتن آبگرم، سنگ تراورتن تکاب و سنگ تراورتن آتش‌کوه.

از ویژگی های مهم این سنگ رسوبی و آهکی بودن ، دارای لایه بندی های موج دار و دارای شیب متخلخل ، مقاوم در برابر سایش و ضربه ، سهولت در برش و شکل دادن عایق حرارتی و صوتی مناسب و چسبندگی خوب با ملات است.

 

جهت خرید و سفارش کالا به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و از کارشناسان رتبه 1 مشاوره دریافت نمایید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنگ تراورتن در بیرجند”